چند عکس از تک یاخته و پریاخته

چند عکس از تک یاخته ها وتصویرپریاختصویرته هاتصویرتصویرتصویر

گوشت نپخته حامل انگل های خطرناک است

گوشت نپخته حامل انگل‌های خطرناک است

متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا هشدار دادند: گوشت ارگانیک اگر خوب و کامل پخته نشود می‌تواند حامل انگل خطرناکی باشد که به فرآورده‌های غذایی انسانها منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، این متخصصان در آزمایشات اخیر خود دریافته‌اند نوعی بیماری ناشی از مصرف غذای آلوده موسوم به توکسوپلاسموزیس از نوعی انگل با عنوان توکسوپلاسما ناشی می‌شود که عمدتا در گوشت‌های ارگانیک موجود است. به گفته متخصصان، این بیماری انگلی می‌گویند: روند جدید برای تولید فراوان گوشت‌های ارگانیک که اخیرا بیشتر شده می‌تواند احتمال آلودگی این گوشت‌ها به انگل توکسوبه اندازه سالمونلا یا ایکولی شناخته شده نیست.

این کارشناسان پلاسما را افزایش دهد.

به گزارش مجله آنلاین لایوساینس، این متخصصان در عین حال تاکید کردند: خوردن گوشتی که کامل پخته نشده چه ارگانیک باشد و چه به روش‌های معمول صنعتی تولید شده باشد اعم از گوشت بره، مرغ و هر نوع گوشت شکار، یکی از عوامل اصلی آلوده شدن انسان به انگل توکسوپلاسما است.

انگل توکسوپلاسما گونه‌ی یک انگل اجباری درون سلولی است که میزبان عمده آن گربه است اما در گوشت خام، میوه‌ها و سبزیجات نشسته آب و زباله آلوده و جعبه‌های نگهداری از گربه و تمام نقاطی که به مدفوع گربه آلوده شده‌اند، وجود دارد. این انگل عامل بیماری خطرناکی موسوم به توکسوپلاسموزیس است. تشخیص این بیماری معمول دشوار است اما علائم بالینی آن معمولا شامل تورم غدد، تب، سردرد، درد عضلانی و خشکی پوست می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که علائم اولیه بیماری فقط در 10 درصد افراد آلوده به این انگل بروز می‌کند به این ترتیب فردی ممکن است با وجود داشتن انگل هیچگونه علائم بالینی نداشته باشد.

برخی از متخصصان می‌گویند در تمام دنیا آنتی بادی این انگل در سرم خون یک سوم افراد بالغ یافت می‌شود که این امر نمایانگر شیوع بالا و قدرت آلوده کنندگی این انگل است. این بیماری برای زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است تهدید جدی تری محسوب می‌شود

میزبانی ناخواسته از مهمان ناخوانده

انگل موجودی است که در بدن میزبانی مانند من و شما زندگی می‌کند. انگل‌ها بدون این‌که وجودشان مشخص شود، می‌توانند سال‌ها در بدن باقی بمانند. بیش از هزار گونه انگل می‌تواند در بدن ما زندگی کند؛ در حالی که آزمایشات پزشکی تنها برای 40 تا 50 نوع آنها انجام‌پذیر است. واقعیت این است که ما در برابر این مهمانان ناخوانده ایمن نیستیم؛ چراکه می‌تواند از طریق غذا، آب، خاک و حیوانات خانگی به بدن ما راه پیدا کنند. کرم‌ها می‌توانند تا 200 هزار تخم در روز آزاد کنند و ما ممکن است ندانسته آنها را به بدنمان وارد کنیم.

کودکان به دلیل آگاهی کمتر از بهداشت و بازی کردن با خاک و سایر مواد آلوده احتمالی، آسان‌تر به بیماری‌های انگلی مبتلا می‌شوند. این موجودات نه‌تنها از غذایی که می‌خوریم، استفاده می‌کنند؛ بلکه می‌توانند از سلول‌ها و بافت‌های بدنمان نیز تغذیه کنند. از آنجا که انگل‌ها بهترین مواد مغذی بدن را مصرف می‌کنند، ارگان‌های بدن و حتی پوست را برای استفاده از این مواد، دچار کمبود می‌کنند. احتمال داده می‌شود 50 درصد از سرطان‌ها، دیابت، آسم، آرتریت و بیماری‌های قلبی ناشی از وجود انواع انگل‌ها در بدن باشد.

ادامه مطلب ...

چگونه ازابتلا به بیماریهای انگلی جلوگیری کنیم

 

پیشگیری از ابتلا به انگل‌ها

برای آن‌که از ابتلا به انواع و اقسام انگل‌ها پیشگیری کنید، دست‌هایتان را به طور مرتب بشویید. هرگز حیوانات خانگی را در رختخوابتان نخوابانید. میوه‌ها و سبزیجات را کامل بشویید و ضدعفونی کنید. گوشت‌ها و ماهی را تا زمانی که رنگ صورتی در آنها باقی نماند، بپزید. غذا را در طول شب، بیرون از یخچال نگذارید. از خوردن آب چشمه‌ها خودداری کنید. غذاهای حاوی فیبر بیشتری بخورید. از طرف دیگر نوشیدن آب زیاد به شستشوی دستگاه گوارش کمک می‌کند. مصرف پروبیوتیک‌ها نیز یک تا دو بار در روز بین وعده‌های غذایی، به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، آنزیم‌های گوارشی نیز می‌توانند محیط روده را نسبت به پذیرش انگل‌ها نامساعد کنند. همچنین مصرف ویتامین C به میزان 500 ـ250 میلی‌گرم و روی 30ـ20 میلی‌گرم در روز، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. از آنجا که عفونت‌های انگلی، هنگامی که بدن در حالت قلیایی قرار دارد، بیشتر بروز می‌کند. حفظ اندکی اسیدیته در روده‌ها می‌تواند به پیشگیری و درمان یک عفونت کمک کند. بنابراین استفاده از مواد غذایی مانند سرکه سیب رقیق شده (2 قاشق در یک لیتر آب)، یا آب میوه ذغال اخته و امثال آن می‌تواند مفید واقع شود.

 ما در برابر انگل‌ ایمن نیستیم چراکه می‌تواند از طریق غذا  آب، خاک و حیوانات خانگی به بدن ما راه پیدا کند

گفتنی است از آنجا که انگل‌ها، غذاهای حاوی قندها و کربوهیدرات‌ها را دوست دارند، بهتر است از خوردن زیاد این غذاها بخصوص هنگام پاکسازی انگل‌ها خودداری کنید. همچنین بهتر است مصرف چیپس سیب‌زمینی نیز در این زمان محدود شود.