گوشت نپخته حامل انگل های خطرناک است

گوشت نپخته حامل انگل‌های خطرناک است

متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا هشدار دادند: گوشت ارگانیک اگر خوب و کامل پخته نشود می‌تواند حامل انگل خطرناکی باشد که به فرآورده‌های غذایی انسانها منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، این متخصصان در آزمایشات اخیر خود دریافته‌اند نوعی بیماری ناشی از مصرف غذای آلوده موسوم به توکسوپلاسموزیس از نوعی انگل با عنوان توکسوپلاسما ناشی می‌شود که عمدتا در گوشت‌های ارگانیک موجود است. به گفته متخصصان، این بیماری انگلی می‌گویند: روند جدید برای تولید فراوان گوشت‌های ارگانیک که اخیرا بیشتر شده می‌تواند احتمال آلودگی این گوشت‌ها به انگل توکسوبه اندازه سالمونلا یا ایکولی شناخته شده نیست.

این کارشناسان پلاسما را افزایش دهد.

به گزارش مجله آنلاین لایوساینس، این متخصصان در عین حال تاکید کردند: خوردن گوشتی که کامل پخته نشده چه ارگانیک باشد و چه به روش‌های معمول صنعتی تولید شده باشد اعم از گوشت بره، مرغ و هر نوع گوشت شکار، یکی از عوامل اصلی آلوده شدن انسان به انگل توکسوپلاسما است.

انگل توکسوپلاسما گونه‌ی یک انگل اجباری درون سلولی است که میزبان عمده آن گربه است اما در گوشت خام، میوه‌ها و سبزیجات نشسته آب و زباله آلوده و جعبه‌های نگهداری از گربه و تمام نقاطی که به مدفوع گربه آلوده شده‌اند، وجود دارد. این انگل عامل بیماری خطرناکی موسوم به توکسوپلاسموزیس است. تشخیص این بیماری معمول دشوار است اما علائم بالینی آن معمولا شامل تورم غدد، تب، سردرد، درد عضلانی و خشکی پوست می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که علائم اولیه بیماری فقط در 10 درصد افراد آلوده به این انگل بروز می‌کند به این ترتیب فردی ممکن است با وجود داشتن انگل هیچگونه علائم بالینی نداشته باشد.

برخی از متخصصان می‌گویند در تمام دنیا آنتی بادی این انگل در سرم خون یک سوم افراد بالغ یافت می‌شود که این امر نمایانگر شیوع بالا و قدرت آلوده کنندگی این انگل است. این بیماری برای زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است تهدید جدی تری محسوب می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد